mandag den 13. april 2020

Stormvejr efter stilhed

Der har længe været stille fra min side, jeg er endt med at bruge Instagram mere end bloggen. De seneste par uger har jeg dog tænkt på, hvor hyggeligt jeg syntes det var, at læse blogindlæg fra de kreative sjæle jeg selv følger. Mon der er flere som har det ligesådan?

Nu prøver jeg at genoptage blogindlæggene og så må jeg se om der kommer nogle læsere ud af det.

Jeg vil gerne vise en tæppe top frem, som jeg egentlig begyndte på allerede i sommeren 2015, men som først nu er blevet færdig. Det er balitæppet Diamond Fire designet af Bøgelund på Fyn i 2014. Delene til tæppet blev skåret på en AccuQuilt maskine hos Bøgelund. Det hele har været gemt væk i en fin æske, men i denne tid med mange timer derhjemme, fandt jeg det frem og fik det syet sammen.

Der er indkøbt bagside, fyld og stof til lukkekant, så jeg håber ikke der går yderligere 5 år, før det bliver helt færdigt.

Diamond Fire af bali stoffer

Her i år, 2020, er det også lykkedes mig at sy en taske, købt som sykit hos Quilt My Design. Linette havde flytteudsalg som fristede mere end godt er, men dette projekt gik jeg straks i gang med at sy. Jeg manglede nemlig en taske i lige dén størrelse.

Taske af firkanter i flonel fra Quilt My Design

Det lykkedes mig også at sy gaver både til min søster og til en kær syveninde som fyldte 60 år tidligere i år. De er syet efter et mønster købt hos Bøgelund og begge er syet i Kaffe Fassett stoffer.

Projektpose med vindue i Kaffe Fassett stoffer

Projektpose af Kaffe Fassett stoffer

Op til jul havde jeg travlt med at sy lidt gaver til syveninder og min mor. Det er blevet en slags tradition at jeg laver en eller anden form for nålepude til Gitte. Ofte syr jeg også en lille gave til min veninde Lone og en ting til min mor.

Fru Zippe kit med nålepuder

Trådposer efter amerikansk mønster

Den ene trådpose med sekskanter og bien har jeg selv beholdt. Den passer til en taske jeg har syet engang.

Der har også været gang i lidt korsstingsbroderi fra Fru Zippe, dem har jeg efterhånden lavet en del af og jeg har flere liggende på lager, som jeg bare kan kaste mig over.

Erantis broderi fra Fru Zippe

Jeg ved endnu ikke hvad mange af broderierne skal bruges til, men de er hyggelige at sidde med eller have med på tur i bilen.

Nu håber jeg at der bliver lidt aktivitet på bloggen og du er derfor også meget velkommen til at skrive en kommentar til mig. Det jeg har vist i dag er blot et lille udsnit af det jeg har på programmet i øjeblikket. Men der skal jo også være noget at vise senere.

6 kommentarer:

  1. Kære Tine. Hvor er det fantastisk at se din kreativitet - jeg håber virkelig du bliver færdig med "Diamond Fire" - det er et utrolig flot farvespil - og jeg kan se at du mestrer den gamle dyd at sy stramaj til perfektion - håber kreativiteten vil blomstre i denne coronatid. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord. Jeg satser bestemt på at få tæppet færdigt, der er indkøbt materialer til mellemfoer og bagside. Det bliver dog en lidt stor mundfuld at quilte det.

      Slet
  2. Hvor er det godt at få gang i blog skriveriet igen Tine, og det er jo mange fine ting du har fået lavet.
    Det er en flot top, med dejlige klare farver, den skal da ikke gemmes væk i endnu 5 år, håber virkelig du får den samlet og kommer igang med quiltningen.
    Glæder mig til vi igen kan mødes og sy sammen. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også til vi kan sy sammen igen, det savner jeg, både grin og gode råd til svære projekter. Dejligt at du tog udfordringen op og lavede dit eget indlæg. Håber der følger flere. Tæppet skal nok blive færdigt - en skønne dag.

      Slet
  3. Ser rigtig godt ud, skønne ting i forårsfriske farver. Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for søde ord, Karin. Vi må jo holde farverne friske og lade kreativiteten blomstre.

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.