mandag den 14. september 2015

Lækker taske og tilbehør

I weekenden havde jeg fornøjelse af en stille lørdag, hvor jeg kunne koncentrere mig om mit syværelse. Jeg havde mange planer, men som altid overvurderer jeg hvor meget det faktisk er muligt for mig at nå!

Første plan gik på at sy min "Shopper" færdig, som jeg skrev om i sidste indlæg. Fredag havde jeg været forbi Ragnhild efter stof til lukkekant og fik også et kraftigt stykke pap med hjem til bunden.

God rummelig taske med træhåndtag i bomuld/hør

Pappet til bunden blev skrået til i rette størrelse og omviklet med gaffatape for at styrke den mod knæk. Og der blev syet et hylster med åbning, så den kan skiftes ud, hvis den skulle ske at knække.

En bred bund giver meget plads i den nye taske

Håndtagene er af trælister og er behagelige at holde ved, afrundede og ikke for brede. En fin lille detalje med flotte prikker som foer.

Skønne patchworkstoffer i bomuld og hør

Jeg er yderst tilfreds med tasken og på trods af start problemer, lykkedes det til sidst at få den færdig. Resten af lørdagen brugte jeg bl.a. på det prikkede tæppe, Ball Joints, hvor jeg forsøger at sy rundt om applikationerne i frihånd på maskine, så det snart skal samles til en færdig top. Flere billeder følger, når projektet tager mere form.

Søndag var der også lidt sytid, så der fandt jeg et andet mønster frem af Ragnhilds, som var betydelig nemmere at gå til end tasken. Snudevridere, praktiske og fine som tilbehør til enhver taske. Den prikkede skal selvfølgelig have fast plads i min nye taske!

Små punge til lommetørklæder i forskellige patchwork stoffer

Jeg var også i gang med mit quilte-øve-tæppe i weekenden, det ender snart som kattetæppe, da Mille allerede har indtaget det, når vi er på syværelset sammen. Hun ynder at holde mig med selskab.


Dejlig produktiv weekend - dem må der gerne være nogle flere af...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.