søndag den 19. juni 2016

Quilt In Publuc Day på Horsens Bibliotek

I går, lørdag den 18. juni, var medlemmer af Vitus Bering Quilterne samlet på Horsens Bibliotek for at markere Quilt in Public Day.

Vi var en lille gruppe som havde pakket grej til håndsyning og slog os ned i afdelingen for fagbøger.

QUIP 2016 på Horsens bibliotek med Vitus Bering Quilterne

Der kom enkelte interesserede forbi og fik en snak om syning og om foreningen. Flere kendte ansigter mødte op, dog uden sytøj, bare for at se hvad vi lavede. Der var også et par nye ansigter, som vi håber har lyst til at være med i foreningen.

Vitus Bering Quilternes mini patchwork udstilling

Flere af dagens deltagere havde taget færdige projekter med, så der kunne laves en mini udstilling. Der var seks tæpper med, dækkeservietter, kurve, fugle på pind og en flot toilettaske.

English Paperpiecing i trææske

I dagens anledning havde jeg fyldt min trækasse med firkanter jeg skal sy over pap. Den er dejlig at have med, da der kan holdes en fin orden i tingene mens man syr. Trækassen blev i sin tid bestilt gennem Lene, som havde Patchwork Værkstedet i Taulov. Jeg har tidligere skrevet om det i et ældre indlæg.

Det var en rigtig hyggelig dag, og selskabet gav mig lyst til at fortsætte syningen hjemme, selvom jeg samtidig skulle følge med i Le Mans.

Vi blev enige om at arrangementet gerne måtte gentage sig, så vi mødes sikkert på biblioteket igen næste år. Men i mellemtiden fik vi et praj om at biblioteket holder en Nørdemesse den 1. oktober, hvor alle som brænder for en interesse kan komme og deltage. Læs mere om arrangementet på bibliotekets hjemmeside og se om det skulle være noget for dig. Det er muligt at Vitus Bering Quilterne vil have en stand på messen, men det skal drøftes til første mødegang efter sommerferien.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.