tirsdag den 12. maj 2020

Passion for korssting

Jeg har i årenes løb syet mange af Fru Zippe's broderier og jeg bliver ved med at købe dem, selvom jeg allerede har en del på lager.

For længe siden fik jeg syet denne lille pingvin familie færdig. Jeg er ikke så god til at få broderierne brugt, så jeg har en del som bare ligger og venter på den sidste montering.

Fru Zippe Pingviner

For længe siden og ved første øjekast forelskede jeg mig i dette broderi med skønne katte og en enkelt vildfaren mus. Originalt er det syet ind i en pude, men vi bruger ikke sådan rigtig puder i sofaen herhjemme og derfor er broderiet aldrig blevet monteret.

Fru Zippe Katte

Jeg er gået i gang med et nyt broderi, men denne gang har jeg tænkt mig det skal ende som en pung/et penalhus. Der er endnu noget tid før det er færdigt, men det bliver til en honningbi. Jeg laver altid hjælpelinjer i en kontrast farve før jeg går i gang med broderiet. Så er det nemmere at holde øje med at jeg syr/tæller rigtigt undervejs.

Fru Zippe Honningbi

Når den engang er færdig har jeg flere spændende broderier liggende som bare venter på mig. Der er to fugle, en musvit og en Dompap.

Fru Zippe Dompap og Musvit

I gemmerne findes også en citron og fisk der svømmer mod strømmen. Fiskene er jeg begyndt på, og jeg har syet tre fisk, men der er meget tælleri når jeg syr dem, så det kræver fuld koncentration.

Fru Zippe Citron og Fisk

Honningbien som jeg er i gang med og en mariehøne.

Fru Zippe Honningbi og Mariehøne

Har meget længe, i årevis, haft blikket på Perlehønen, og sidste år da jeg så den på tilbud online, slog jeg til. Den bliver til en pude som modellen oprindeligt er tænkt til.

Perlehøne fra Fru Zippe

Jeg kan se at de fleste broderier jeg har syet er designet af Pelse Asboe. Det er ikke noget jeg har været bevidst om, når jeg har købt dem, men det lader til at hun tegner lige til mit hjerte. Jeg har broderier til mange, mange timer og jeg håber at Pelse og de andre designere hos Fru Zippe vil fortsætte med at lave mange skønne broderier. Mon der er andre end mig der har en passion for korsstingsbroderier?

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt at se sine designs få liv i andres hænder :-)

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.