fredag den 9. august 2013

Flere gode bøger

I går var vi en tur i Flensborg og som altid skal jeg ind til boghandlerne for at se efter patchwork bøger.
Jeg faldt for endnu en taskebog og jeg håber virkelig, at jeg en dag får ekstra tid og får syet nogle af alle de fine modeller.

I denne bog er der små nette og praktiske tasker, syet ikke kun i patchwork stof, men også i filt/uld og i plastikdug. Det sidste vil jeg gerne forsøge mig med, det har jeg aldrig prøvet før. Der er små punge og praktiske ting til toiletsager og rejseting. Bogen kostede 15€ (ca. 113 dkr.)

Jeg besøgte også Nordlict Patchwork i Harislee, og som altid er der gode ting at finde hos Kerstin.

Hun havde disse to bøger på udsalg. I bogen "Confetti Quilts" som er engelsk er der en god gennemgang af arbejdet med farvesammensætning og stofmønstre, samt mange spændende tæpper, som kan sys af både raster og planlagte stoffer. Bogen kostede 14,10€ (ca. 106 dkr.)

I hæftet "Peppermint & Holly Berries" er der en del julemotiver som applikation, og det er ikke kun traditionelle julestoffer der kan bruges. Det er min aller første julemønsterbog, så må jeg se om den har den rette virkning på mig. Jeg har ikke syet juleting før, så mon ikke jeg skulle til at prøve det? Desværre ejer jeg heller ikke noget julestof, så jeg må tænke lidt alternativt, hvis jeg da ikke skal ud og investere i en blandet pakke med julestoffer... Dette hæfte kostede 5€ (ca. 38 dkr.)

Denne gang købte jeg ingen stoffer, da jeg stadig har rigtig meget liggende som skal bruges af først. Men det er altid dejligt med noget inspiration i form af bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.