torsdag den 17. juli 2014

En dag på MC til Mosters Stoffer og Gallerigaarden

En tørvejrsdag skulle der til før "Slæden" kom ud af hi i garagen. Selvom det var en varm dag, blev der tid til et billede inden afgang.


Turen gik fra Horsens til Lemvig og jeg nåede op til Mosters Stoffer og hendes nye butik i Østergade lidt over frokost.


Det er en rigtig dejlig butik og der er masser af plads til at kigge på stofferne, mønstre og bøger.


Et dejligt kursuslokale med masser af plads og endnu mere stof. Her er lyst og masser af inspiration at hente i det forskellige patchwork, der hænger på væggene eller står på hylderne.

Solveig var så venlig at lade mig smide tøjet (det tunge og varme), så jeg i sommertøj kunne gå på strøget og finde lidt frokost.


Efter besøget gik turen over Struer og videre til Sønderbygaard i Vinderup, hvor jeg skulle kigge på egnede lokaler til en sy-retreat weekend.

Christina Kjelsmark tog i mod mig og viste mig rundt i de flotte omgivelser. Her kunne jeg godt forestille mig det ville være skønt at bruge en weekend på at sy sammen med andre quiltere...

 
Galleriet kunne "ombygges" til systue, så der vil være god plads til hver enkelt og et rigtig godt lys. Der var desuden masser af værelser og jeg kunne se alle tiders mulighed for nogle rigtig hyggelige dage i selskab med andre, vores kreative idéer og fantastisk natur.


Jeg vinkede farvel til Christina og kørte til Borbjerg Mølle Kro, hvor der desværre ikke denne aften var motorcykeltræf. Men aftensmad blev det til før jeg vendte hjem.

Efter 300 km på MC'en kunne jeg udmattet nyde mine indkøb.


Et par mønstre fra AnnaKa og Solveig selv, som også har været i vinterhumør og lavet nogle rigtig flotte pingviner.


Det blev også til en spændende bog om cirkler med kantbånd, som jeg skal forsøge at lave nogle flotte prøver af, inden jeg går i gang med et større projekt.

Det var en rigtig dejlig tur og skønt at få luft under vingerne.

2 kommentarer:

  1. Hold da op en lang tur du har været på, men det ud som om det har været en rigtig hyggetur. Der ser fint ud hos Mosters stoffer, det sted har jeg til gode endnu. God weekend
    Hanne

    SvarSlet
  2. Ser ud til at du rigtig har været på hyggetur. Jeg skal også i min ferie besøge Mosters Stoffer:-) Gad vide om det er til at finde ud af butikken igen:-)
    God weekend.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.