fredag den 30. januar 2015

Ting gjort færdige

I 2015 skal jeg sy ting af stof jeg har - og gøre allerede begyndte projekter færdige!

En drøm blev opfyldt i sidste uge, da jeg købte ny symaskine, samme mærke som den lille jeg har og som jeg har været meget glad for.


De første dage fik jeg øvet mig med en "klud". Jeg vil gerne blive bedre til frihåndsquilt og derfor havde jeg gjort klar til at sy en applikation. Blev helt tilfreds med resultatet og rart at det bare er en prøve, så det ikke er en katastrofe hvis jeg laver fejl...


Efter dette forsøg var jeg klar til at få syet resten af min mors julegave, nemlig et låg til den trææske jeg gav hende i julegave.


Og endelig låg og indhold til min egen trææske.


Og så blev jeg for lidt tid siden forelsket i en lækker turkis laber langhalset sag, som Gitte skrev om i hendes blogindlæg "Ny flok klar til savannen".

I går fik jeg ham endelig med hjem efter en hyggelig syaften. Jeg har ikke fundet på et navn endnu, men han står på mit syværelse og holder øje med hvad jeg laver. En dag finder jeg vel på et passende navn...


Glæder mig til nogle timer ved symaskinen i weekenden, er i færd med at lave det mobile syrum færdigt, som har ligget stille i noget tid.

Kan næsten ikke vente til det bliver dagslys igen!

4 kommentarer:

  1. Til lykke med din nye maskine. Dejligt at få ufo'er færdige. Det er rigtig fine ting, du laver. Flot quilting.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Kirsten, det er skønt med en ny symaskine og det er svært at løsrive sig! Godt at jeg har rigeligt med stof at sy af og mange projekter planlagt. Så bliver jeg ikke "arbejdsløs" foreløbig! Rigtig god weekend til dig

      Slet
  2. Jeg drømmer også om at få nogle af mine ting færdige, som bare ligger år efter år. Måske 2015 bliver året. Jeg følger med i dit mobile syrum, for drømmer også om sådan en flot sag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en skøn tilfredsstillelse at få planlagte projekter færdig, så jeg ser frem til månederne der kommer og "produktionen" af de mange spændene ting jeg har købt ind til de seneste år. Det mobile syrum er en ordentlig mundfuld, så tænkt dig godt om inden du kaster dig over det, det har overrasket mig noget! Rigtig god søndag...

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.