søndag den 27. december 2015

At give gaver

Nu har julen været over os og i år har jeg haft glæden af at give noget, jeg selv har lavet. (Plejer ellers at følge juleønskelisterne slavisk)

Efter flere forsøg fik jeg den dejlige hue til min mor færdig og var spændt på, om hun kunne passe den og syntes om den. Den er strikket i Rowan Kidsilk Haze og Rowan Kid Classic, så den er blød og dejlig. Nu håber jeg så den er varm nok, hvis vinteren for alvor sætter ind.

Nem strikkehue af blød Rowan garn

Min far har i flere år ønsket sig en projektpose til småting, når de rejser, men jeg har bare aldrig fået syet en til ham. Det skulle være i år og jeg havde det perfekte stof liggende på mit "lager". Han er lystfisker og derfor er det oplagt, at der skulle være fisk på hans pose.

Projektpose af patchworkstof med vindue

Sammen med julekortet til min moster, sendte jeg en lille pung med i år. Og kort efter skrev hun en sms, at den passede perfekt til hendes læbestift og at hun var meget glad for den. Dejligt når man rammer rigtigt med en uventet gave.

Nem og hurtig pung/penalhus i miniformat

Jeg blev selv meget overrasket juleaften, da Søren havde været en tur forbi Ragnhild (uden jeg vidste det) efter en flot Tuttobag til min symaskine. Jeg har ønsket mig sådan en, men havde aldrig regnet med at få den. Nu kan jeg tage min nye symaskine med når jeg skal på kursus, uden at være bange for at den kommer galt af sted. Jeg har afprøvet om symaskinen kunne være der, og med en lille smule snilde kan jeg godt få den deri.

Tuttobag XL Lime fra Den Lille Lade

Jeg fik mange andre flotte julegaver, som jeg er meget glad for, både praktiske og inspirerende gaver, som jeg vil nyde og samtidig tænke på giverne med et smil om munden.

Op Art sokker bogen med mange spændende opskrifter

Familien er advaret om at næste års julegaver bliver sokker... (så håber jeg sandelig jeg kan finde ud af det, for opskrifterne heri ser meget avanceret ud)

I ønskes alle et rigtigt godt nytår!

2 kommentarer:

  1. Sidder da og bliver helt ærgerlig over at vi ikke er i familie, jeg ville elske at få så fine sokker. :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det rent faktisk lykkedes mig at strikke nogle af dem, skal jeg tænke på dig for enden af listen, Gitte ;-)

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.