lørdag den 16. april 2016

Quilt Rally Syd 2016

I dag kom endelig dagen hvor Gitte og jeg skulle på rally igen. I år havde Bente lyst til at komme med, så der var dejligt selskab på den lange tur.

Vi havde lidt overrasket konstateret at butikkerne i år havde skåret deres åbningstid ned med 3 timer, så det krævede en kortere besøgsliste og et stramt program.

Derfor valgte jeg at tyvstarte årets quilt rally i går, fredag, med en tur til Quilt My Design i Vejle.

Sewline lim, broderitråd og tyndt applikationstråd

Det blev til et yderst beskedent køb fra min indkøbsliste, men samtidig blev jeg skrevet op til et sykit til et meget flot hus i sydstatsstil, som bliver klar indenfor de næste par uger.

I dag blev jeg så hentet af Gitte og Bente kl. 7.15 og vi kørte mod Tåsinge og Butik Kiweb. Vi var de første som ankom lidt før kl. 9 og blev meget vel modtaget af Kirsten og Eva.

Indehaver af Butik Kiweb Kirsten og hendes søde hjælper Eva

Vi havde regnet ud at vores besøg i de enkelte butikker kunne vare ca. 1 time. På den måde kunne vi nå de fem butikker vi havde udset os.

Der er rigtig meget at se på hos Kiweb, så det kan være svært at begrænse sig til kun at snuse rundt en time, men vi nåede alligevel at spise et dejligt stykke kage og få en god sludder.

Lille inch lineal og patchwork stof

Mine indkøb blev to stykker stof til et projekt jeg vil i gang med, når jeg har samlet stof nok til det. Den lille inch lineal skal jeg bruge, når jeg syr på amerikansk, den er meget praktisk. Stoffet med knapperne var bare sådan et "hvor er det fint" stykke. Det bliver jo spændende at se hvornår det finder sin anvendelse...

Da vi skulle videre kom der kendte ansigter fra Horsens, Vitus Bering Quilterne, det var hyggeligt at hilse på Henriette og de andre på den røde løber udenfor butikken.

Kendte ansigter fra Vitus Bering Quilterne

Efter en sludder i småregn fortsatte turen til Butik Kastanja, hvor vi blev godt modtaget af Lene.

Lene foran det store udvalg i patchworkstoffer i Kastanja

Her fik jeg gjort lidt indkøb til mit projekt, samt lilla broderitråd fra indkøbslisten og endnu et "hvor er det fint" stykke.


Næste besøg på listen var Quilters Patch i Odense midtby, hvor ingen af os før havde været. Det var lidt besværligt at finde et sted at parkere, da det viste sig at vi ikke måtte holde i gården i Søndergade 5. Da ingen af os er kendte i Odense brugte vi lidt for lang tid til at finde parkering, så vi havde en smule travlt i butikken, da vi endelig nåede frem.

Kaffe Fassett stoffer på hylderne i Anettes butik i hjertet af Odense

Det var en skam for der var fine stoffer at kigge på og et stort udvalg af Kaffe Fassett stoffer. Jeg er den eneste af os som er rigtig begejstret for de meget farverige stoffer, men jeg fik gjort nogle fine indkøb med Anette's hjælp.

Smukke Kaffe Fassett stoffer til spændende projekter

Tidsplanen var stram, da vi i vores iver havde glemt at tænke på, vi også skulle have tid til at spise vores frokost. Derfor blev frokosten indtaget i bilen på en rasteplads udenfor Odense. Og bagefter gik turen i øsende regn mod Rødekro og Gittea.

Quiltrally pause i Syd hos Gittea

Jeg havde egentlig lovet Gitte og Bente at dette billede kun skulle sendes til vores fælles veninde Lone, som ikke kunne være med på tur i dag. Men jeg glemte at tage et billede af Gitte A i butikken, så derfor må de to smukke kvinder lige bære over med min glemsomhed.

Kaffepausen var tiltrængt efter lidt over 1,5 time på motorvejen fra Odense til Rødekro, for da vi kom ind i butikken var der ingen af os der kunne tænke helt klart.

Stribede lynlåse til en taske, lidt bali og Kaffe Fassett stof

Nu var det sådan at jeg begyndte at syntes min indkøbsliste var lidt kedelig og derfor kom der tre stykker "hvor er det fint" stof med hjem. Lynlåsene skal bruges til en taske, som jeg også købte lidt ind til på sidste års rally, men som jeg ikke har fået syet endnu.

Som planlagt brugte vi en times tid hos Gittea og kunne derfor nå forbi Linette og Quilt My Design i Vejle inden hun lukkede. Her glemte jeg at tage et billede af Linette, men hun var også med i sidste års indlæg, så det går nok alligevel.

Applikation med needleturn og skønne balistoffer.

Her blev det kun til impulskøb, to mønstre og stof til snemændene samt en pakke bali stykker til min mor, som er i gang med et flot projekt af firkanter.

Vi havde ikke været hos Linette ret længe da de kendte ansigter fra tidligere på dagen mødte op. Det var sjovt at hilse på dem igen og høre lidt om deres oplevelser i løbet af dagen.

Alle var enige om at det havde været en rigtig god dag, men at trætheden havde meldt sig og vi var fyldt godt op af inspiration og spændende indkøb.

Tak til alle butikkerne for de venlige velkomster vi fik, det er dejligt at besøge jer i jeres "naturlige" omgivelser.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at læse om jeres dejlige Quiltrally tur. Jeg tror, vi skal på noget af den rute næste år. I har fået meget ud af det. Dejligt at se dine fine billeder. Nu har jeg prøvet at melde mig til din blog, da jeg egentlig ikke kan forstå, at jeg ikke automatisk ser den. Din og Gittes er så gode. Knus Kirsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten, tak for de søde ord, det er dejligt at vide at der er læsere til bloggen, det er så hyggeligt at skrive om vores ture. Vi havde en virkelig god dag og det skal helt sikkert gentages, måske allerede til efteråret når der er Quiltrally Øst og Quiltrally Midt-Nord. Der er mange spændende butikker rundt om i landet og det er sjovt at besøge dem. Så du må se at komme af sted næste gang der er rally...

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.