lørdag den 30. april 2016

Konkurrence

Helene Juul udskrev i starten af året en konkurrence i forbindelse med butikkens 10 års fødselsdag.

Den skulle jeg lige overveje lidt, da reglerne indebar at man skulle sy en mini quilt med kun røde og hvide stoffer. Jeg har aldrig før lavet en quilt i kun to farver, så tankerne begyndte at rumstere.

Pludselig huskede jeg en meget elsket tegnefilm fra min barndom, som kun var en enkelt streg, der fortalte den ene sjove korte historie efter den anden.

Efter lidt søgning på nettet fandt jeg ud af, at det var den italienske animator og tegner Osvaldo Cavandoli, som havde skabt figuren i 1969, så nu ville jeg prøve at sy en udgave, der var en lille smule syrelateret.


Baggrunden er syet af smalle strimler af forskellige hvide stoffer, og motivet er applikeret på med maskine. Der er brugt klar tråd til applikationen, da denne type tråd er meget tynd og stort set usynlig.

Det var ikke faldet mig ind at andre ville syntes ligeså godt om motivet, men det endte med at quilten tog førstepladsen i kategorien "Moderne" i Helene's konkurrence.

Jeg er helt vildt glad for at Helene's kunder valgte at stemme på denne quilt som deres favorit i den moderne kategori og at det udløste et skønt gavekort til Helene's butik på 1.000 kr!

Så til alle dem der stemte på min quilt i konkurrencen - Tusind mange tak! Jeg er SÅ glad og overrasket over resultatet.

Helene har skrevet et indlæg på sin egen blog, hvor de andre quilts i konkurrencen kan ses, det er værd at tage et kig på.

Det bliver jo dejligt at kunne snolde hos Helene og indkøbene skal overvejes nøje - måske til flere moderne projekter???

8 kommentarer:

  1. Tillykke - det er også en fin idé og det ser ud til at være fint udført :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Susanne, det var sjovt at prøve en ny udfordring og så oveni købet blive belønnet med en dejlig gave!

      Slet
  2. Til lykke - 1. pladsen er fortjent. Den er bare så god og meget sigende. Spændende, hvad du får købt for pengene ... men dine indkøb kommer måske også på din blog engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kirsten, selvfølgelig skal jeg vise hvad jeg får købt for gavekortet, det skal nok blive brugt på mange spændende nye projekter...

      Slet
  3. Tillykke med 1. Pladsen og gevinsten, det bliver da dejligt at snolde for den:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Hanne, det bliver skønt at kunne snolde for så mange penge, men indkøbene skal overvejes nøje, så jeg får mest mulig fornøjelse ud af alle de spændende nye ting :-)

      Slet
  4. Den er fin, tillykke med 1. Pladsen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Berit, det bliver en fornøjelse at tage hul på gavekortet en dag, det er en dejlig tanke at der er penge at bruge :-)

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.