fredag den 7. juli 2017

På stoffer i Amsterdam

Vores sommerferie gik i år til Amsterdam, hvor jeg på forhånd havde udset mig nogle relevante butikker jeg ville besøge.

Jeg var på jagt efter bøger, stof, papir og stempler og der var rig mulighed for at finde det hele i Amsterdam.

På Albert Cuypstraat ligger der flere stofbutikker. Deres udvalg er mest møbel, gardin og fine stoffer. Der var dog én butik, som havde mange hyldemeter med Liberty stoffer fra England. De var så fine og der var mange forskellige, men jeg købte ikke noget af det. Personligt syntes jeg er det alt for fint og tyndt til at sy patchwork af, men sikke nogle skønne mønstre.


Vi kom forbi mange af de flotte skæve huse langs kanalerne og det var især ved Amstal kanalen at husene lænede sig lidt op ad hinanden.


Vi besøgte også en butik med mange stempler, fine skriveartikler og masser af smukt brevpapir, Posthumuswinkel ligger lige ved siden af Amsterdam Museum og er en butik man kunne bruge masser af tid og penge i.

Jeg købte fire stempler som jeg blandt andet vil bruge til en rejsebog fra Amsterdam.

Da jeg elsker at læse, er det oplagt at besøge både den engelske boghandel og den amerikanske boghandel i området ved Spui.

Det var godt vi selv var kørende til Amsterdam, ellers havde jeg vist haft en smule overvægt i flyet hjemad. Der var mange spændende bøger og magasiner at fordybe sig i på flere etager.

Det er helt sikkert en by jeg gerne vil tilbage til, ud over shopping er det mest iøjnefaldende i gadebilledet de mange cyklister. Luften er frisk og ikke fyldt af bilos, som i mange andre storbyer. Cyklerne giver også en speciel baggrundslyd til byen, nemlig raslen af kæder, bagagebærer, skærme og lyden af ringeklokker.


1 kommentar:

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.