fredag den 22. juni 2012

Havetæppet og en gave

Hurrra for Le Mans - så er der nemlig tid til at sy! Og det blev der gjort mens bilerne kørte rundt og rundt og rundt - i 24 timer!

Det resulterede i et færdigt havetæppe, quiltet og inkl. kant. Så mangler vi bare lidt bedre vejr! Det var dette tæppe, som det fine frugtstof skulle bruges til kant på.


Og så har min elskede morfar fødselsdag på søndag - han bliver 87 år. Og hvad skal man da finde på til en mand der har holdt 86 fødselsdage?

Jeg har syet en pose til fuglefrø, og så får han den fyldt med det lækreste fugle-mad. Min morfar og mormor nyder nemlig alle havens fugle og foder dem gavmildt hele året igennem.






4 kommentarer:

  1. Rigtig god gave ide til ældre familie medlemmer. Det er altid svært at finde på gaver til folk i den alders gruppe, da de mener de ikke mangler noget.

    SvarSlet
  2. Hvor er dit tæppe blevet flot, ja jeg syede mig også gennem Le Mens, skønt "sy fjernsyn".
    Din "frøpose" er bare så genial og stoffet passer jo perfekt.

    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
  3. Sikke fint tæppet er blevet og gaven til den Morfar er jeg ret vild med, sikke noget fint stof til formålet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Stoffet er købt i Stof2000 til den nette sum af 40 kr. for 1/2 meter. Og der er rigeligt tilbage til endnu en pose eller noget andet spændende. Posen er ca. 25 cm bred og har en bund på 8 cm. Jeg har desværre ikke noget mønster på den, da den er syet "lige ud af ærmet".

      Slet

Det vil glæde mig hvis du skriver en kommentar til mit indlæg, det er så skønt at få tanker og idéer fra andre. Så skriv du bare løs.